Promocja sklepu internetowego to obecnie niełatwe zadanie. Na proces ten składa się szereg działań w tym pozycjonowanie SEO. Odpowiednia wiedza  jak wypromować się w sieci pozwoli kolosalnie poprawić ruch w sklepie, oraz wyniki sprzedażowe, współczynnik konwersji, czy rzadsze porzucanie koszyka przez klientów.

E-commerce rozwija się w Polsce niezwykle dynamicznie. Wielu przedsiębiorców zauważyło ogromny potencjał w tym segmencie rynku, jest to główna przyczyna powstawania w ostatnim czasie ogromnej ilości sklepów internetowych. Jeżeli pragniesz wybić się z gąszczu sieciowych biznesów i zostać zauważonym przez klientów – doskonale trafiłeś.

Poniżej prezentujemy ABC promocji sklepu internetowego w sieci. Te skuteczne metody marketingu internetowego sprawią, że nie nadążysz z przygotowywaniem zamówień, a Twój sklep będzie cieszył się pozytywną opinią wśród klientów.

1. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Absolutna konieczność – jeżeli chcesz zostać zauważonym. Pozycjonowanie to działania, które mają na celu podniesienie sklepu w rankingu wyszukiwarki. Podczas pozycjonowania możesz wynająć firmę pozycjonerską lub działać na własną rękę.

Pozycjonowanie warto rozpocząć od optymalizowania treści umieszczanych w sklepie oraz technologii, z której sklep korzysta. Optymalizacja ma na celu stworzenie witryny bardziej przyjaznej robotom Google, a także klientom. Podczas działań SEO pamiętaj o umieszczaniu czytelnych adresów podstron, czy odpowiednich opisach kategorii i produktów.

laptop

2. Bądź aktywny w wielu miejscach

Social media na dobre zagościły nie tylko w sektorze prywatnym, ale również firmowym. Coraz więcej firm decyduje się na obecność na portalach Facebook, Twitter, Instagram, czy Google+. Pamiętaj, że portale społecznościowe nie służą jako kolejna odsłona oferty Twojego sklepu. W tego typu miejscach należy budować relacje i kontakt z klientem.

Poza mediami społecznościowymi ogromny wpływ na widoczność marki w sieci jest obecność na branżowych forach internetowych. Branie czynnego udziału w życiu forum i delikatne kierowanie forumowiczów na produkty lub usługi świadczone przez Twój sklep internetowy – to jedno z podstawowych działań marketingu szeptanego. Marketing tego typu jest doskonałym narzędziem do promocji działalności. Warto jednak znać umiar i mieć feeling działań tego typu, ponieważ niezwykle łatwo podpiąć je pod spam, a Google nie cacka się ze spamerami – ograniczenie widoczności strony, czy wykluczenie jej z rankingu to jedne z podstawowych kar.

drzewko spolecznosciowe

3. Publikowanie wartościowych treści

Prowadzenie firmowego bloga, na którym będziesz regularnie umieszczał merytoryczne i wartościowe treści z zakresu Twojej działalności, pozwoli Ci zyskać czytelników i skupić na blogu i sklepie uwagę zainteresowanych czytelników. Poza tym publikacja wysokiej jakości artykułów to jedno z działań pozycjonerskich, które poprawia widoczność Twojej strony w indeksie Google.

content

4. Google AdWords

Jedno z narzędzi dostarczanych przez giganta z Kalifornii. Google AdWords pozwala na przygotowywanie płatnych spersonalizowanych reklam, które pojawiają się na górze strony w sekcji reklam.

adwords

5. Linki sponsorowane

Linki sponsorowane wykorzystywane są w celu nakierowania czytelnika firmowego bloga lub strony internetowej na produkt sprzedawany w naszym sklepie internetowym. Jeżeli artykuł wciąga, a czytelnik nabiera coraz większej chęci posiadania przedmiotu, link sponsorowany umieszczany w tekście i opatrzony odpowiednią frazą, okazuje się doskonałym narzędziem do poprowadzenia czytelnika w stronę zakupu.

buy now

6. Promocje, rabaty, okazje

Według badań rynkowych, oferowanie zniżek na wybrane produkty sprawia, że ich sprzedaż wzrasta średnio o 750%. Wiele sklepów internetowych regularnie oferuje akcje handlowe oraz rabaty dla nowych i stałych klientów, które mają zachęcić do zakupów. Jeżeli chcesz przyciągnąć szukających okazji klientów, organizuj i reklamuj akcje zniżkowe na portalach społecznościowych, forach, czy firmowym blogu.

special offer

7. Integracja z porównywarkami cen

Porównywarki cen są coraz popularniejszymi mechanizmami wykorzystywanymi przez internautów. Obecność w porównywarkach cen pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców i zaoferowanie swoich produktów na tle konkurencji.

ceneo

1 KOMENTARZ